SIA Glass tog brons i 100-wattaren

Reklamtävlingen 100-wattaren belönar svensk reklam med bevisad effekt genom hög kreativitet. När priserna delades ut i årets tävling fick SIA kliva upp på prispallen och ta emot brons i kategorin Strategisk design.

– Vår premiumglass vinner pris i premiumklass, det är mycket hedrande och jättekul. SIA Glass Dessertglass har en värdeökning på 40 procent förra året. Designen har gjort mycket av jobbet, säger Stefan Carlsson som är marknadschef på SIA Glass.

Pris till finaste glassen

SIA Glass lyxiga dessertglass i de stilrena, svarta förpackningarna tog brons i klassen Strategisk design när priserna delades ut den 25 november på Rival i Stockholm. Förpackningsdesignen har tagits fram tillsammans med reklambyrån Lundberg & Co i Gävle och lanserades i februari i år. – Utmaningen var att få fler att upptäcka SIA Glass godaste glass. Med en av marknadens finaste produkter gäller det att ha en design som blixtsnabbt kommunicerar det till konsumenten, säger Nils Vahlund som är planner på Lundberg & Co.

Ökning på 40 procent

Designen har en tydlig påverkan på försäljningen och har lyft SIA Glass Dessertglass. Värdeökningen på 40 procent förra året är en viktig effekt när juryn motiverar bronspengen: ”En produkt som med en re-design inte bara starkt ökar sin egen försäljning, utan även bidrar till att kategorin växer, är imponerande. Att sen den kreativa idén med att bryta kategorikoderna med en strategiskt vald färg var lika enkel som smart, ger SIA:s premiumglass årets 50-wattare.”

Dela

Senaste berättelserna

Website preview
Julens glassigaste nyhet: Tomteglassen blir en Glassbåt! 
SIA Glass presenterar stolt årets Tomteglass: en nostalgitripp i flerpack – Glassbåt Polkagris! 
press.siaglass.se
Website preview
Svensk sommar på sked – SIA Glass lanserar Skogsbär i familjestorlek  
Med kärlek till smak, kvalitet och svenska råvaror lanserar SIA Glass en ny familjefavorit: Skogsbär – en krämig gräddglass med smak av hallon, blåbär och jordgubbar från den svenska naturen. 
press.siaglass.se
Website preview
Bertegruppen förvärvar Hafi
Förvärvet är en del av Bertegruppens långsiktiga strategi att utveckla hållbar livsmedelsproduktion i Halland. "Hafi delar våra värderingar om familjeanda, långsiktighet och svensk produktion och därför känns det helt rätt att de blir en del av koncernens fortsatta tillväxtresa", Lovisa Stenström, VD för Bertegruppen.
press.siaglass.se

Få uppdateringar i din brevlåda

Genom att klicka på "Prenumerera" bekräftar jag att jag har läst och samtycker till Integritetspolicy.