SIA Glass största kampanj någonsin - "När livet leker"

Inför sköna valborg och maj rullar SIA Glass ut sin i särklass största reklamkampanj någonsin, ”När livet leker”.

– Vi kommer att finnas i närheten när bilen går igenom besiktningen, när bortamatchen är bärgad, när grönskan slår ut, när livet leker. I glassbarerna såklart och i butikerna, men även i en bred och rikstäckande satsning där film och utomhusreklam är huvudmedia, säger Stefan Carlsson som är marknadschef på SIA Glass.

Det helsvenska familjeföretaget SIA Glass har funnits sedan 1961. Det är lätt att känna igen de vita, ovala förpackningarna med logotypen som symboliserar den svenska gräddglassens skyddsängel. Kampanjen ”När livet leker” ska nu utmana glassjättarna och få fler att välja den halländska gräddglassen. – Kampanjen rullas ut veckan före valborgsmässoafton, som ju är Hans Majestät Konungens födelsedag.

Men livet leker andra dagar än högtids- och födelsedagar. Små glädjestunder är värda att fira. När lönen trillar in på kontot, när gästerna kommer – eller går hem för den delen. Vi ska nå målgruppen 25-55 i en bred kampanj i film, utomhusreklam, digitala och sociala medier, sponsring,events, roliga lock på glassförpackningar, aktiviteter i butiker och glassbarer över hela Sverige.

SIA Glass är en utmanare och det här är ett stort grepp för oss. Kampanjen är vår största någonsin och den slutar inte förrän sommaren är slut, säger Stefan Carlsson på SIA Glass. Reklamkonceptet och sommarens kampanj har tagits fram i samarbete med Lundberg & Co i Gävle.

Dela

Senaste berättelserna

Website preview
Julens glassigaste nyhet: Tomteglassen blir en Glassbåt! 
SIA Glass presenterar stolt årets Tomteglass: en nostalgitripp i flerpack – Glassbåt Polkagris! 
press.siaglass.se
Website preview
Svensk sommar på sked – SIA Glass lanserar Skogsbär i familjestorlek  
Med kärlek till smak, kvalitet och svenska råvaror lanserar SIA Glass en ny familjefavorit: Skogsbär – en krämig gräddglass med smak av hallon, blåbär och jordgubbar från den svenska naturen. 
press.siaglass.se
Website preview
Bertegruppen förvärvar Hafi
Förvärvet är en del av Bertegruppens långsiktiga strategi att utveckla hållbar livsmedelsproduktion i Halland. "Hafi delar våra värderingar om familjeanda, långsiktighet och svensk produktion och därför känns det helt rätt att de blir en del av koncernens fortsatta tillväxtresa", Lovisa Stenström, VD för Bertegruppen.
press.siaglass.se

Få uppdateringar i din brevlåda

Genom att klicka på "Prenumerera" bekräftar jag att jag har läst och samtycker till Integritetspolicy.