SIA Glass lyfter fram unga designers
Under kommande veckor blandas de klassiskt vita SIA Glassburkarna upp med specialdesignade versioner som skapats av unga designers. Det är en tvådelad kampanj där vi dels ger konsumenten ett mervärde genom tilltalande burkar att återanvända, men framförallt handlar det om att hjälpa unga designers att nå ut med sin konst, säger Stefan Carlsson - Marknadschef, SIA Glass.
Studenter får ta plats
Designstudenterna Ebba Grahn och Mathilda Karlsson ligger bakom de nya burkarnas utseende. Tjejerna som studerar industridesign vid Konstfack respektive grafik på Göteborgs Konstskola har stora drömmar om framtiden och ser detta som en stor möjlighet att få synas i ett större sammanhang.
Det är otroligt roligt att genom detta projekt kunna nå ut till en så bred publik med sin konst, menar tjejerna.
Användbar matlåda
Vi vet att våra halvlitersburkar används flitigt som matlådor på arbetsplatser runtom i landet, och med dessa nya tillskott ger vi möjlighet att visa upp en unik matlåda på lunchrasten, menar Stefan Carlsson. Många sparar även våra burkar i rent nostalgisyfte och då ser vi att dessa kan bli fina bidrag till samlingen.
För mer information:
Stefan Carlsson, Vice VD, Marknadschef
0346-71 51 58
Stefan.c@siaglass.se