SIA Glass-entusiaster porträtteras i ny webbserie

Under våren har SIA Glass hälsat på hemma hos landets största SIA Glass-entusiaster för att bjuda på glass,prata om glass och njuta av stunder ”när livet leker”. Mötena har förevigats på film och porträtten lanseras i en ny serie via företagets webbsida och sociala mediekanaler framöver.

Konsumenter fick själva motivera

Under hösten uppmanades konsumenter att skicka in motiveringar till varför just de är landets störstaSIA Glass-entusiaster. - Vi var på jakt efter personer med speciell koppling till vårt varumärke, och hoppades få in bidrag som även visade bredden i vår kundkrets både geografiskt och demografiskt, säger Helena Bengtsson - marknadskommunikatör på SIA Glass. Många spännande motiveringar kom in och urvalsprocessen var tuff, men vi är otroligt nöjda med utgången av kampanjen.

Hembesök blev härliga möten Idén med projektet var att dels få insikt i vad som gör att våra konsumenter väljer just SIA Glass, men också att utveckla relationer till de självutnämnda ambassadörer som finns runtom i landet.- Mötena har gett mer än vad vi någonsin kunnat ana! Entusiasterna har välkomnat oss till sina hem med öppna armar och berättat om sin relation till vårt varumärke på både personliga och humoristiska sätt, menar Helena som är initiativtagare till projektet.

Ett videoporträtt varje vecka 

Samtliga entusiaster har porträtterats på film under besöken där de fått berätta om sig själva, sin relation till SIA Glass och sina favoritprodukter. Dessa personliga filmer kan ses i en ny webbserie på www.siaglass.se/siaglassentusiast och via teasers i företagets sociala mediekanaler. Fram till midsommar publiceras ett porträtt i veckan för att skapa nyfikenhet och bygga upp ett tema kring kampanjen som vi hoppas får viral spridning på webben, säger Helena Bengtsson - marknadskommunikatör på SIA Glass.

Dela

Senaste berättelserna

Website preview
Julens glassigaste nyhet: Tomteglassen blir en Glassbåt! 
SIA Glass presenterar stolt årets Tomteglass: en nostalgitripp i flerpack – Glassbåt Polkagris! 
press.siaglass.se
Website preview
Svensk sommar på sked – SIA Glass lanserar Skogsbär i familjestorlek  
Med kärlek till smak, kvalitet och svenska råvaror lanserar SIA Glass en ny familjefavorit: Skogsbär – en krämig gräddglass med smak av hallon, blåbär och jordgubbar från den svenska naturen. 
press.siaglass.se
Website preview
Bertegruppen förvärvar Hafi
Förvärvet är en del av Bertegruppens långsiktiga strategi att utveckla hållbar livsmedelsproduktion i Halland. "Hafi delar våra värderingar om familjeanda, långsiktighet och svensk produktion och därför känns det helt rätt att de blir en del av koncernens fortsatta tillväxtresa", Lovisa Stenström, VD för Bertegruppen.
press.siaglass.se

Få uppdateringar i din brevlåda

Genom att klicka på "Prenumerera" bekräftar jag att jag har läst och samtycker till Integritetspolicy.