När livet leker: SIA Glass skriver 100-miljonersavtal med TV4

Förra året gjorde SIA Glass sin största reklamsatsning någonsin, med konceptet ”När livet leker” och reklamfilm som huvudmedia. Nu har nya reklamfilmer producerats och SIA Glass satsar ännu större i TV4. ​ – Reklamen har fungerat. Nu har vi tecknat ett samarbetsavtal med TV4, som löper på tre år och motsvarar hundra miljoner kronor räknat i tv-tid, säger Stefan Carlsson som är marknadschef på SIA Glass.

Tre nya reklamfilmer

Reklamkonceptet ”När livet leker” handlar om det stora i det lilla, som när bilen går igenom besiktningen, när lönen trillar in på kontot eller när straffsparken sitter. Tre nya reklamfilmer har producerats av reklambyrån Lundberg & Co tillsammans med Bläck & Co.

– Det finns mycket att fira i livet och glass är ett glädjeämne som aldrig tar slut. Vi har träffat rätt hos målgruppen, 25-55 år, och vår analys är att TV4 är en bra satsning. Därför väljer vi att fortsätta och dessutom öka satsningen. Ett treårigt samarbetsavtal har tecknats med TV4 som motsvarar hundra miljoner kronor i tv-tid. De nya reklamfilmerna rullar från och med mars. Vi är nöjda och förväntansfulla.

Ny produktionslinje står beredd

Familjeföretaget SIA Glass fortsätter att utmana glassjättarna och vill få fler att välja den halländska gräddglassen. Målsättningen är att öka omsättningen med 50 procent inom en femårsperiod.

– Reklamsatsningen är en del. Vi har dessutom investerat 50 miljoner i en ny produktionslinje och utbildar hela vår säljkår för att få en fördjupad förståelse för marknaden, ekonomi och glassälskande konsumenter, säger Stefan Carlsson på SIA Glass.

Dela

Senaste berättelserna

Website preview
Julens glassigaste nyhet: Tomteglassen blir en Glassbåt! 
SIA Glass presenterar stolt årets Tomteglass: en nostalgitripp i flerpack – Glassbåt Polkagris! 
press.siaglass.se
Website preview
Svensk sommar på sked – SIA Glass lanserar Skogsbär i familjestorlek  
Med kärlek till smak, kvalitet och svenska råvaror lanserar SIA Glass en ny familjefavorit: Skogsbär – en krämig gräddglass med smak av hallon, blåbär och jordgubbar från den svenska naturen. 
press.siaglass.se
Website preview
Bertegruppen förvärvar Hafi
Förvärvet är en del av Bertegruppens långsiktiga strategi att utveckla hållbar livsmedelsproduktion i Halland. "Hafi delar våra värderingar om familjeanda, långsiktighet och svensk produktion och därför känns det helt rätt att de blir en del av koncernens fortsatta tillväxtresa", Lovisa Stenström, VD för Bertegruppen.
press.siaglass.se

Få uppdateringar i din brevlåda

Genom att klicka på "Prenumerera" bekräftar jag att jag har läst och samtycker till Integritetspolicy.