När livet leker: SIA GLASS design nominerad i reklamtävling

Reklamtävlingen 100-wattaren belönar kommunikation med fokus på effektivitet och kreativitet. SIA Glass är nominerade i kategorin Strategisk design. — Förpackningens design matchar vår lyxiga dessertglass på ett mycket bra sätt. Det är fantastiskt roligt att få uppmärksamhet för en produkt som vi själva är stolta över, säger Stefan Carlsson som är marknadschef på SIA Glass.

Design för finaste glassen

Det är SIA Glass finaste premiumglass i de stilrena, svarta förpackningarna som är nominerade i klassen Strategisk design. Förpackningsdesignen har tagits fram tillsammans med reklambyrån Lundberg & Co i Gävle och lanserades i februari i år. – SIA Glass Dessertglass hade en värdeökning med hela 40 procent förra året. Det är en signal om hur viktigt det är att ha marknadens finaste produkter, men också hur viktigt det är att ha en design som blixtsnabbt kommunicerar det till konsumenten. Den svarta färgen är en tydlig premiumsignal och ger en exklusiv känsla. Färgen särskiljer dessutom dessertglassen från SIA Glass övriga sortiment som har en vit förpackning, säger Nils Vahlund som är planner på Lundberg & Co.

Vinnare redan nu

100-wattaren arrangeras av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer och belönar svensk reklam med bevisad effekt genom hög kreativitet. Tävlingen avgörs den 25 november när vinnaren presenteras på Rival i Stockholm. – Det är hedrande och roligt att bli nominerade i en tävling som 100-wattaren. Jag anser att vi är vinnare redan nu, faktiskt. Glassälskare väljer SIA Glass lyxiga premiumglass när de vill ha en riktigt god dessert. Förpackningsdesign har absolut en påverkan på försäljningen, säger Stefan Carlsson som är marknadschef på SIA Glass. 

Frågor kring pressreleasen?

Stefan Carlsson, marknadschef/vice VD
Tel: 0346-71 51 58
E-post: stefan.c@siaglass.se

Dela

Senaste berättelserna

Website preview
Julens glassigaste nyhet: Tomteglassen blir en Glassbåt! 
SIA Glass presenterar stolt årets Tomteglass: en nostalgitripp i flerpack – Glassbåt Polkagris! 
press.siaglass.se
Website preview
Svensk sommar på sked – SIA Glass lanserar Skogsbär i familjestorlek  
Med kärlek till smak, kvalitet och svenska råvaror lanserar SIA Glass en ny familjefavorit: Skogsbär – en krämig gräddglass med smak av hallon, blåbär och jordgubbar från den svenska naturen. 
press.siaglass.se
Website preview
Bertegruppen förvärvar Hafi
Förvärvet är en del av Bertegruppens långsiktiga strategi att utveckla hållbar livsmedelsproduktion i Halland. "Hafi delar våra värderingar om familjeanda, långsiktighet och svensk produktion och därför känns det helt rätt att de blir en del av koncernens fortsatta tillväxtresa", Lovisa Stenström, VD för Bertegruppen.
press.siaglass.se

Få uppdateringar i din brevlåda

Genom att klicka på "Prenumerera" bekräftar jag att jag har läst och samtycker till Integritetspolicy.