När livet leker: SIA Glass är årets marknadsförare 2016

Den 4 november hyllades företagsamhet, näringsliv och entreprenörer i Halland under festliga former på Hotel Tylösand i Halmstad. Galan blev extra guldglittrig för SIA Glass. 

Reklamkonceptet "När livet leker" är SIA Glass största satsning någonsin. Reklamen lyfter det stora i de små glädjeämnena. Det känns både stort och glädjande att få kliva upp på scenen och ta emot priset som Årets Marknadsförare 2016, säger Stefan Carlsson som är marknadschef och vice VD för SIA Glass.

Vinnare i prestigefylld kategori

Galan arrangerades första gången 2004 och är sedan dess en årligen återkommande tävling där ett tiotal prestigefyllda priser delas ut i olika kategorier. Årets marknadsförare ska vara en förebild och präglas av nytänkande i sitt marknadsföringsarbete som andra kan bli inspirerade av. Marknadsföringsinsatsen ska vara en del i en långsiktigt uttalad strategi som skall ge ett bestående positivt resultat. SIA Glass tilldelades priset av Marknadsföreningen i Halland med motiveringen:

”De har gått från “varumärke till STORT VARUMÄRKE”. De är ärliga, enkla, okonstlade och de är Sveriges äldsta familjeföretag sedan 14 generationer, med anor från 1569. Med en långsiktig marknadsföringsmix av glädjespridande reklamsatsningar kring nya spännande smaker som popcorn och crème brulée, bygger de sig starka inför framtiden. När som helst när livet leker finns SIA Glass från landet lagom.”

SIA Glass finns med när bilen går igenom besiktningen, när bortamatchen är bärgad, när gästerna kommer och när de går - när livet leker helt enkelt. Ett sådant tillfälle är givetvis när man står på en galascen inför 600 åskådare. Stefan Carlsson som är vice VD och marknadschef på SIA Glass fick ta emot priset. – Jag vill tacka vår styrelseordförande Per Stenström och vår vd Rolf Frid för förtroendet, vårt marknadsteam och vår reklambyrå Lundberg & Co för ett mycket bra arbete. Jag vill också passa på att tacka alla medlemmar i Marknadsföreningen i Halland som röstat fram oss till vinnare i kategorin Årets Marknadsförare 2016. Det är helt klart såhär det känns när livet leker.

Dela

Senaste berättelserna

Website preview
Julens glassigaste nyhet: Tomteglassen blir en Glassbåt! 
SIA Glass presenterar stolt årets Tomteglass: en nostalgitripp i flerpack – Glassbåt Polkagris! 
press.siaglass.se
Website preview
Svensk sommar på sked – SIA Glass lanserar Skogsbär i familjestorlek  
Med kärlek till smak, kvalitet och svenska råvaror lanserar SIA Glass en ny familjefavorit: Skogsbär – en krämig gräddglass med smak av hallon, blåbär och jordgubbar från den svenska naturen. 
press.siaglass.se
Website preview
Bertegruppen förvärvar Hafi
Förvärvet är en del av Bertegruppens långsiktiga strategi att utveckla hållbar livsmedelsproduktion i Halland. "Hafi delar våra värderingar om familjeanda, långsiktighet och svensk produktion och därför känns det helt rätt att de blir en del av koncernens fortsatta tillväxtresa", Lovisa Stenström, VD för Bertegruppen.
press.siaglass.se

Få uppdateringar i din brevlåda

Genom att klicka på "Prenumerera" bekräftar jag att jag har läst och samtycker till Integritetspolicy.