Äntligen får alla kvinnor i världen köra bil! Och männen fortsätter som de brukar … ;)

Den 24 juni släpper Saudiarabien som sista land i världen förbudet för kvinnor att ta körkort. Det blir också möjligt för kvinnor med internationella körkort att konvertera sina körkort till saudiarabiska. Med en specialskriven reklamfilm vill SIA Glass fira detta och visa sitt ställningstagande i jämställdhetsfrågan.

– Att jobba med hållbarhetsfrågor är grundläggande för SIA Glass som varumärke. Såväl inom miljö som social hållbarhet och jämställdhet är extremt viktig, säger Stefan Carlsson, marknadschef för SIA Glass.

Filmen är en del av SIA Glass mångåriga reklamkoncept ”när livet leker” som firat stora som små händelser i vardagen och i världen.

– Filmen är absurd, situationen är absurd, frågan är absurd, säger Malin Ålander, copywriter på Lundberg&Co.

Filmen är framtagen av Lundberg&Co och släpps i dag på sociala medier.

Dela

Senaste berättelserna

Website preview
Julens glassigaste nyhet: Tomteglassen blir en Glassbåt! 
SIA Glass presenterar stolt årets Tomteglass: en nostalgitripp i flerpack – Glassbåt Polkagris! 
press.siaglass.se
Website preview
Svensk sommar på sked – SIA Glass lanserar Skogsbär i familjestorlek  
Med kärlek till smak, kvalitet och svenska råvaror lanserar SIA Glass en ny familjefavorit: Skogsbär – en krämig gräddglass med smak av hallon, blåbär och jordgubbar från den svenska naturen. 
press.siaglass.se
Website preview
Bertegruppen förvärvar Hafi
Förvärvet är en del av Bertegruppens långsiktiga strategi att utveckla hållbar livsmedelsproduktion i Halland. "Hafi delar våra värderingar om familjeanda, långsiktighet och svensk produktion och därför känns det helt rätt att de blir en del av koncernens fortsatta tillväxtresa", Lovisa Stenström, VD för Bertegruppen.
press.siaglass.se

Få uppdateringar i din brevlåda

Genom att klicka på "Prenumerera" bekräftar jag att jag har läst och samtycker till Integritetspolicy.